zaterdag 16 december 2006

adoptie

Vandaag zijn Judith en ik naar Schiphol afgereisd. Samen (met een familie van de vriendin van Judith) gingen wij die vriendin met haar man ophalen. Zij kwamen uit China met hun adoptiedochtertje Eva-Lin. Ik vond het echt heel erg bijzonder. Zoiezo om met wildvreemde mensen mee te reizen (we zaten met z'n allen in een touringcar), maar ook omdat het om iemand ging die ik dus absoluut niet kende.
Toen we op Schiphol aankwamen, gingen we eerst maar eens rondlopen, want we waren 2 uur te vroeg. Om half 6 zou het vliegtuig landen en toen stonden we dus ook al bij de arrivals. Het wachten duurde vrij lang, maar de spanning werd steeds meer, zelfs bij mij! Ik had het kindje al eens op internet gezien, maar was zeer benieuwd hoe dat ze in het echt was.
Er waren nog 4 gezinnen meer die terugkwamen met een Chinees kindje. Het was zo apart om te zien! Posters, ballonnen, spandoeken; voor alles was gezorgd!
En eindelijk om half 7 kwamen ze dan! En wat was Eva-Lin geweldig zeg! Wat een scheet!
Toen er even bijgepraat was en gefeliciteerd was gingen we met de bus terug naar Drunen.
Daar hebben we met z'n allen nog koffie met gebak op.
Wat een fijne familie. Zo open en gezellig om vreemde mensen zoals mij en Judith mee te nemen.
Ik vond het een hele ervaring en ben ontzettend blij dat ik dit heb mogen meemaken.

Over een half jaar weer .......

4 opmerkingen:

Serai Meulen zei

Dat lijkt me idd heel bijzonder om dat mee te mogen maken!!

Marga zei

wohhhhh, wat byzonder Femke. ( enne inderdaad ik hoop ook over een half jaar......)

R zei

Wat een bijzondere gebeurtenis zeg!
En daar gaan we voor over een half jaar weer en dan zit de touringcar vol met forummensen ;)

Anoniem zei

jeetje dat lijkt me ook wel heel bijzonder om mee te maken zeg! En wat gaaf dat jullei zo erbij betrokken werden! Super!